پارسا جان و آريساپارسا جان و آريسا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 25 روز سن داره

دوقلوهاي مهربون

چند راهکار بر ای بهبود اسهال کودکان

1392/1/19 12:19
نویسنده : مامان ندا
4,788 بازدید
اشتراک گذاری

دوستان عزیز ، این ویروس لعنتی خیلی من و پسرم را اذیت کرد . در این مدت تجربه زیادی کسب کردم که دوست دارم اینجا بنویسم تا اگر خدای ناکرده نی نی دیگه ای هم مبتلا به اسهال شد ، مادر و نی نی با استفاده از این اطلاعات کمتر اذیت بشن :

لازم به ذکر است که پسر  من بیست و دوماهه است . لطفا برای کودکان کوچکتر از دوسال با پزشک مشورت کنید . 

1 - یک پیمانه چایی خشک را در ظرفی با شعله با حرارت ملایم چند دقیقه تفت دهید و بعد در قوری بریزید و مثل چایی معمولی دم کنید ، بعد از دم کشیدن مقداری خاکشیر را در ظرف بریزید و کمی چایی روی آن ، سپس مخلوط این چایی تلخ و خاکشیر را به کودک بدهید و معجزه آن را ببینید

2 - کشک تازه را بکوبید و پودر کنید ، سپس کمی پونه به آن اضافه کنید، روی شعله با حرارت ملایم تفت دهید و در آخر مقداری آب فقط به اندازه سهولت در خوردن آن اضافه کنید و به کودک بدهید

3 - شیره ی بادام و شیره ی هسته آلبالو .....بادام را پوست کنده رنده کنید(هسته آلبالو را بشکنید و مغزآن را خارج کنید) و در یک پارچه حریر تمیز بریزید و در یک کاسه کوچک که قلبلا مقدار خیلی کمی آب جوشیده شده ولرم در آن ریخته اید بگذارید و با پشت قاشق بادام ها  یا مغزهسته های آلبالو را از روی پارچه فشار دهید تا شیره آن خارج و در آب درون کاسه وارد شود سپس این آب و شیره بادام یا هسته آلبالو را به کودک بدهید

رژیم غذایی :

موز میکس شده همراه با سرلاک ، کته و ماست ، پوره سیب زمینی و ORS 

درصورتی که ORS خنک باشد و با کمی آبلیموی تازه طعم دار شود بهتر توسط کودک خورده میشود .

 

امیدوارم هیچ وقت نیاز به این اطلاعات نداشته باشید لبخند

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

آلاء
19 فروردین 92 17:54
چرا من دیروز که اومدم این مطلب رو ندیدم
بمیرم الهی پارسای نازم چی کشید مامان ندا عزیزم چقدر اذیت شد
امیدوارم هیچ وقت مریض نباشید و عمیشه سالم و تندرست و شاد باشید


زنده باشی عزیزم ، مرسی
پرگل
27 فروردین 92 19:53
مرسی ندا از تجربت، خیلی به درد بخور بود


خواهش میکنم عزیزم
هــانــی
29 فروردین 92 9:20
آخی پارسا مریض بوده!؟ کی خوشحال شدم اومدین!